vilse i malmö

Alla inlägg under januari 2011

Av vilseimalmo - 30 januari 2011 10:26

För någon helg sedan testade jag att rulla lockar med min plattång och lyckades väldigt bra för att vara först gången. Eftersom jag tyckte det var så kul fick min syster straffas lite så jag tränade även på henne. Tyvärr tar inte min kamera de bästa bilderna men ni får ett humm om hur dem ser ut :)

         


Av vilseimalmo - 29 januari 2011 17:54

Idag har jag klippt Niclas och Floffi och det gick bra för att vara sax över kam :)


Floffi före    Efter   


Niclas före    Efter   


   

       

Av vilseimalmo - 22 januari 2011 16:04

Idag provade jag ett serum som jag fick i julklapp av skolan och det var super bra! Jag tog i det i handdukstorkat hår och fönade, håret torkar jätte snabbt och blev mjuk och glansigt.

  


Jag testade för en tid sedan ett schampo som jag vann i en tävling på skolan och det var inte alls bra. Håret kändes inte tvättat av schampot. Några dagar senare vann jag balsamet och tänkte att då måste jag testa det och se om det blir bättre. Då blir det tvärtom! Håret blev jätte fett. Så det är tyvärr inga produkter som jag rekommenderar.

  

Av vilseimalmo - 21 januari 2011 14:27

Igår unnade jag mig lite blommor (eftersom man aldrig blir överraskad med blommor av en viss person, ja du vet vem du är). Jag tycker en bukett blommor kan liva upp ett helt rum men tyvärr har man inte råd med det.

    


Jag har äntligen handlat det sista tyget till mitt täcke och ska se om jag hinner jobba på det i helgen. Eftersom jag har svårt att gå in på Stoff och Stil utan att bara handla det jag ska så fick jag även med mig ett nytt mönster till en klänning. Hade jag kunnat hade jag handlat hela affären men detta fick räcka. Tack mormor och morfar för presentkortet som räddade min dag :)


Av vilseimalmo - 20 januari 2011 18:54

Jag har varit lite dålig på att blogga nu när jag började skolan och jag har märkt att jag är extemt dålig på att ta foto. Jag har haft 2 modeller denna vecka som jag har klippt och en hann jag även färga. Båda två blev nöjda och jag tycker själv att jag klarade det bra. Som sagt så är jag dålig på att ta bilder så tyvärr får ni inte se före och efter bilder. Jag ska försöka tatuera in kameran i fortsättningen.

Idag har jag varit ledig från skolan för att jobba på ett projektarbete om frisyrhistoria, jag har fått barocken. Vi ska skriva en uppsats och bygga upp en frisyr från denna tid på en docka. Jag är väldigt glad att jag inte fick rokokon eftersom det är skyhöga frisyrer :P Allra helst ville jag har 50-talet.

Jag har fotograferat lite av mina mosaik arbeten som jag tänkte ni kunde få titta på.

              


Av vilseimalmo - 9 januari 2011 19:11

Nu har jag kommit en bit på mitt sängöverkast. Gick faktiskt ganska fort när jag väl satte mig med det. Nu saknas bara ett svart tyg som jag ska ha som kanter och baksida men eftersom jag börjar skolan igen imorgon så får jag handla detta till helgen. Under tiden ska jag börja göra lite födelsedagspresenter. 4 födelsedagar är på väg så nu måste jag skissa upp lite idéer som passar varje person.

        

Min söta lilla Tuss försökte hjälpa mig med mitt täcke men hon var mest i vägen så det slutade med att jag fick en klo i ögat.

Av vilseimalmo - 9 januari 2011 14:41

Jag tränade lite på frisyrer och jag kan säga att det gick sådär eftersom min ena modells hår var alldeles för uppklippt för att det skulle bli snyggt uppsatt så det blev bara två inbakade flätor efter 2 timmas slit. På min syster tränade jag vågor och det var svårt att få till en snygg bild som fick med alla vågor. Måste säga att vågorna var snyggare i verkligheten men man behöver fortsätta träna på dem för det är så svårt!

        

Av vilseimalmo - 6 januari 2011 18:41

      


I skolan har vi övat massor på vågor som är en typiskt 20-tals frisyr. Jag måste erkänna att det är väldigt svårt, speciellt fingervågor. Min sambo förbjöd mig att träna på den frisyren hemma eftersom det kom borstar flygande och några ord också. Men jag lyckades få godkänt i skolan och ska imorgon träna på min syster. Hoppas hon blir lika fin som flickorna ovan. 

Ovido - Quiz & Flashcards