vilse i malmö

Alla inlägg under februari 2011

Av vilseimalmo - 27 februari 2011 07:21

Igår hjälpte jag till med en modevisning i Ystad. Salongen jag ska praktisera på var med och stylade några modeller. Jag har hämtat bilder från Skånskan.

1   2   3  

4  5   6   

Bild 1,3,4 & 6 är stylade av Hannas Hårdesign i Ystad där jag ska praktisera.

Av vilseimalmo - 23 februari 2011 18:14

Testa att göra läxorna hemma hos mig

  

Av vilseimalmo - 23 februari 2011 15:49

1. Veronica Maggio - Jag kommer

2. Rihanna - S&M

3. Håkan Hellström - Jag vet vilket dy hon varit i

4. Carolina Wallin Pérez - Utan dina andetag

5. The Ark - Breaking up with God

Av vilseimalmo - 21 februari 2011 19:24

Jag har hittat min blivande frisyr. Älskar formen och färgen men funderar på en annan färg än rött. Främst för den röda färgen snabbt bleknar sen för att jag inte tror jag passar i nyansen.

  

Av vilseimalmo - 20 februari 2011 14:07

Jag har beställt lite saker som jag vill ha nu!! Jag råkade beställa lite kläder från H&M. Jag gick in för att kolla skor och det slutade med massa annat än skor. Att det i fredags kom hem en lapp från H&M att jag är guldkund blev inte så uppskattat eftersom någon fick se hur mycket jag handlade enbart på H&M under förra året :P

Jag väntar även på dessa sköna produkter:

    

Värmespolar som jag vill göra massa med fina lockar med och en sminkpalett med fina färger. Allt är köpt hos http://eleven.se/


I fredags kom min syster och klippte sig på salongen och det blev fint. Nu är hon av med sin fina hockeyfrilla. Idag har jag klippt Emelie från klassen och tyvärr blev det inte lika bra. När man misslyckas med en klippning känner man sig värdelös men jag får skaka av mig den känslan för imorgon kommer sambon till salongen :P Han ska klippas med hjälp av kniv som jag inte har använt innan. Good luck säger jag bara ;)


Av vilseimalmo - 19 februari 2011 14:23

Jag fick några glasburkar av min mormor som det hade varit gelé i. Dessa gjorde jag om till ljuskoppar med glasmosaik från panduro hobby. Glasmosaiken var tänkt till ett annat arbete men jag hittade en annan lösning så dem låg bara och skräpade. Det är kul när man har en idé från början som utvecklas till något helt annat.

     

Av vilseimalmo - 8 februari 2011 20:14

Igår hade vi modeller i skolan för aftonfrisyr och blekta slingor. Min syster blev mitt offer som alla andra projekt jag har.

   Så här go och glad var hon innan vi började

   Håret rullades upp blött på spolar och runt fingret som fästes med clips. Målet är vågor på hjässan och i nacken.

   Torkar håret i en rymdmössa

   Färdig torkat hår

       Färdigt resultat. Inget jag hade haft en fin afton ;)

   Lite blekta slingor på slutet så hon blev glad igen




Av vilseimalmo - 6 februari 2011 21:15

Hela helgen har jag varit på silverlerakurs och jag måste säga att jag älskar det :) Tyvärr är det en dyr hobby så jag får fortsätta när jag är klar i skolan. Kursen hittade jag på medborgarskolan och läraren var jätte trevlig. Flera tummar upp. Som jag har skrivit tidigare så är inte kameran den bästa så lyckades bara få fram dessa bilder.

 

Skapa flashcards