vilse i malmö

Alla inlägg under maj 2011

Av vilseimalmo - 18 maj 2011 16:05

Idag är ingen bra dag. En del dåliga nyheter, stressen och paniken har kommit krypande och huvudvärken dunkar för fullt. Hur tänker man positivt när allt bara går åt fel håll. Får tänka på att jag kommer bli en jäkligt bra frisör!

Av vilseimalmo - 17 maj 2011 22:05

Idag har vi haft modeller i skolan. Först herrklippning på förmiddagen sen kreativfärg på eftermiddagen. Lyckades ta lite bilder på färgningen.

Före:

    

Efter:

    

Dagen innan klippte jag även till denna frisyr :)

Av vilseimalmo - 15 maj 2011 22:37

I helgen färgade jag min kompis. Tycker resultatet blev riktigt snyggt.

Före:

Efter:

  

 

Även min sambo hamnade under färgtuben. Inte av egen fri vilja då :P Han gick från ljusblond till mörkblond. I detta ljus ser det väldigt rött ut men är brunare i verkligheten :)

   

Av vilseimalmo - 10 maj 2011 08:11

Just nu har jag hur mycket som helst att göra. Både som jag vill och inte vill göra. Vi är inne på det sista i vårt salongsprojekt i skolan så det tar upp lite tid. Ska bli skönt när det är över för det var inget roligt projekt. Annars har jag två färgningar att göra i veckan. Ska bli riktigt kul :) Ikväll sker den första. Ska försöka komma ihåg att ta bilder. Det är så mycket mer som händer att jag inte riktigt hinner med att sköta mitt hem. Just nu ser mitt skrivbord förjävligt ut eftersom jag har startat så många projekt.   


Fastän jag har startat så många projekt så slutar jag inte komma på fler :P Detta fina tyg hittade jag på IKEA och funderar på om det ska blir en sommarklänning.  

Av vilseimalmo - 9 maj 2011 14:05

 

I år blir det Siestafestivalen med de bästa :) Måste börja samla saker för tre dagar i tält. Ska blir riktigt skoj. 

Av vilseimalmo - 3 maj 2011 22:01

Just nu håller jag på att sy en klänning. Det dumma är att jag måste sprätta upp midjan igen för den är för stor. Hatar att sprätta upp saker!! Men jag tror den kommer bli fin när jag blir klar med den. Det röda är ett skärp och tillhör inte klänningen.  

Annars har denna dag varit underbar. Det trodde inte jag när jag steg upp och skulle till skolan men allt har gått riktigt bra :) Fick e rolig uppgift i skolan där vi skulle lyssna på en skiva och sedan skulle vi färga en docka efter artisten. Vi fick ACDC :S Först tyckte jag att den skulle bli väldigt tråkig att göra eftersom dem bara hade brunt hår, men gitarristen bar alltid en grön keps så då färgade vi in hjässan i en grön färg och formade en keps. Blev väldigt nöjd. 

Av vilseimalmo - 2 maj 2011 09:14

Nu är jag äntligen klar med mitt lapptäcke. Tog lite tid med nu kan jag bädda med det. Nu vill jag bara göra om resten av sovrummet :P   

Tuss njuter för fullt av att det är bäddat 


I helgen passade vi också på att göra balkongen fin.Vi fyndade lite möbler på IKEA och handlade blommor på plantagen.

    

Sommaren du är verkligen välkommen!!

Av vilseimalmo - 1 maj 2011 20:59

Idag har jag tagit många bilder men något gick fel i överföringen så massor försvann!! Hade tagit hur många fina bilder som helst :'( Lite tur var att inte alla försvann.

   

Denna fick jag gjort på Petra under min dag på praktiken, med lite mer övning kanske man kommer att sätta denna frisyr på plats.

Idag har jag tagit över mina föräldrars hem och skulle passa på att pyssla lite när man hade mer plats. Lapptäcket är nu nålat, jag har testat på batikmönster, klippt pappa och planerat lite för kommande veckor :)

 Resultatet vid färgning av vitt bomullstyg

Ovido - Quiz & Flashcards