vilse i malmö

Alla inlägg under september 2011

Av vilseimalmo - 26 september 2011 08:34

Igår var jag och min sambo i bokskogen och vi kunde inte välja en mer perfekt dag att göra det på. Med picknic och kamera gav vi oss iväg för att starta en underbar dag i solen.


  Efter skogen åkte jag vidare till min farfar för att gå igenom hans vind där alla mina gamla saker står och se om jag kunde sälja lite på loppis. Tydligen hade den tanken slagit mig tidigare så jag hade tömt mina saker.


    Jag kunde knappt tro mina ögon när jag såg detta hemma hos mina föräldrar men koppen och faten är tillverkade av min pappa!! Och jag vill faktiskt ha 6 st koppar själv men inte i blått utan helt i grönt.


  Sen kom lilla Bambam på besök. Väldigt glad och super söt.


  Kvällen avslutades med att jag skulle slipa min pall men eftersom någon tyckte jag var värdelös på att slipa och det var väldigt väldigt tråkigt så tog min syster över.

Av vilseimalmo - 21 september 2011 20:58

Idag har jag bakat en massa bullar. Det dumma är att man tänker inte på att det ska jäsa... så jag har stått ett bra tag men resltatet blev väldigt gott. Bagels, grahamsbullar och hamburgerbröd.

 

För att njuta av det nybakade brödet tände vi mina egentillverkade ljus

   

Av vilseimalmo - 19 september 2011 08:33

Jag har lovat min sambo att jag inte ska handla nya projekt förrän jag har avslutat de jag har börjat på. Jag är expert på att starta nya projekt men inte avsluta dem. Så nu går jag igenom allt jag har handlat och ska verkligen få klart det mesta.   Pallen ska slipas, målas och limma fast en typ av dyna, massa mosaikarbeten ska bli klara, lådorna ska kläs, bilder som jag river ut från tidningarna ska in i min inspirationsbok. Detta är bara en droppe i havet på vad jag har påbörjat.

Av vilseimalmo - 18 september 2011 21:00

       

Av vilseimalmo - 18 september 2011 19:15

     

Av vilseimalmo - 18 september 2011 18:07

På min födelsedag fick jag tidningen Hembakat av min sambo och igår testade jag att baka muffins som årets konditor 2010 har skapat. Jag har kommit fram till att jag inte är duktig på att göra kolasås.

    Det fina kakfatet kommer från IKEA som jag fick i födelsedagspresent av Petra och Nille. Just nu tycker jag inte om det paret eftersom de ska åka till Paris! Men jag kanske förlåter dem om dem tar fina bilder till mig.

Av vilseimalmo - 14 september 2011 20:21

Just nu är jag inne i en period där man bara känner sig tråkig, detta slutade i att jag ändrade min hårfärg från blond till detta

   


Annars är det långa dagar som gäller på salongen men jag har hunnit sätta igång en masstillverkning av elefanter

   


Av vilseimalmo - 12 september 2011 21:16

Jag hittade denna lampa som man kan tillverka själv. Jag fick massa med virkade dukar av min mamma som farmor stickade till henne och jag har inte velat kasta dem men inte vetat vad jag skulle göra med den. Lite sugen på att göra detta, finns även som rund version som jag också är sugen på.

Ovido - Quiz & Flashcards