vilse i malmö

Alla inlägg under oktober 2011

Av vilseimalmo - 30 oktober 2011 11:58

Jag är så uttråkad men så trött. Jag är så raslös men ändå så slö. Jag vill sitta i soffan framför en serie eller film och pyssla med något. Men jag har inget projekt att sitta med i knät och jag har lovat mig själv och sambon att inte starta nya projekt innan jag har avslutat några påbörjade projekt. Jag hade velat göra lite mosaikprojekt men då måste jag ner i källaren och hämta fix. Vilka problem alltså.....

Av vilseimalmo - 27 oktober 2011 11:54

 

  Detta är mitt arbete just nu, det tar lite tid erftersom det är väldigt många delar. Det ska bli 24 strumpor som jag hänger upp på en träskiva.

Av vilseimalmo - 25 oktober 2011 18:00

   Min mormor och morfar och jag var ute på pumpajakt på alla bondgårdar i närheten av Malmö men tyvärr odlar inte så många det. När vi väl hittade en så var det stängt. Men vi hittade goda grönsaker istället och jag ska faktiskt testa rödbeta för första gången som inte är inlagd.

Av vilseimalmo - 25 oktober 2011 14:00

 

  Min lilla sötnos är lite mattesjuk och behöver hela tiden vara i närheten av mig. Så när jag sitter vid mitt skrivbord vill hon gärna hjälpa mig. Hon hjälper mig att blanda pärlor, sträcka ut tyger och band, måla, m.m Hur snällt som helst!

Av vilseimalmo - 25 oktober 2011 10:18

  Jag har länge velat ha något att pynta fönsterna på balkongen till julen. Helst skulle det vara granris med en ljusslinga men vi har inte el på balkongen så därför har jag hakat på trenden med vimplar. Jag har gjort mina i papper som jag har fyndat på Panduros outlet i Fosie.

Av vilseimalmo - 20 oktober 2011 17:00

Jag hittade lite träkulor som jag målade turkosa, tänkte det kunde bli ett tjockt halsband att ha till en svart outfit.

 

Av vilseimalmo - 20 oktober 2011 14:34

Jag har just nu storstädning i mitt hem och källare och hittar en massa saker man har glömt bort. Dessa tallrikar köpte jag på en loppis för att göra mosaik av men nu tycker jag nästan det är lite synd att krossa dem och är sugen på att göra ett kakfat. Men jag vill inte ha de vita krukorna emellan utan något mörkare och smalare.

 

Av vilseimalmo - 19 oktober 2011 12:21

Igår började jag städa i källaren och upptäckte hur mycket man har som man inte använder så en del är nu ute på blocket. Just nu håller jag på att gå igenom alla lådor och hittade alla mina julkulor som jag gjorde förra året. Jag hann aldrig använda dem, vet faktiskt inte varför, men i år ska de upp i vår disneygran.

 

Jul
Ovido - Quiz & Flashcards