vilse i malmö

Alla inlägg under november 2011

Av vilseimalmo - 30 november 2011 05:00

  I lördags umgicks jag med min bästa Petra och gjorde en frisyr på henne. Hon kommer snart inte ha hår kvar på huvudet för hon sitter alltid modell för mig.

Av vilseimalmo - 29 november 2011 23:30

  Idag satt jag och gjorde lite silkesblommor till blivande julklappsdekoration och passade på att dekorera mitt hår också.

Av vilseimalmo - 29 november 2011 22:27

  Idag har jag handlat de första julklapparna. Jag tycker det är mycket roligare att packetet är fint inslaget än innehållet. Här har jag återvunnit lite papper och använt tyg för att skapa fina paket.

Jul · Pyssel
Av vilseimalmo - 29 november 2011 08:07

År 2011 har varit ett spännande år och mycket har ändras både bra och dåligt. Nu när det bara är en månad kvar på detta år har jag börjat fundera lite på vad jag vill ska hända kommande år. Vissa saker ska jag jobba på att det blir bättre, en del är bra som det är, lite kan jag tyvärr inte ändra och acceptera som det är och slutligen vill jag lära mig en massa nytt. Jag vill inte säga att det är nyårslöften utan bara idéer på vad jag vill göra med det nya året. Klarar jag det blir jag glad och misslyckas jag får jag bara testa igen kommande år. Detta skulle jag vilja uppnå nästa år:

Gå en fotokurs - Handla mer ekologiskt - Läsa företagsekonomi - Simma - Bli nyttigare - Handla mindre massproducerat - Odla mer - Mer bakning - Få igång mitt företag - Resa - Sy mer - Springa - osv

Av vilseimalmo - 27 november 2011 09:21

Igår kom jag och min kompis Petra in på när vi tågluffade. Vilken rolig men samtidigt så jobbig resa. Vi tog oss till Berlin vidare till Prag och Budapest och slutligen Kroatien och staden Pula. Efter resans gång har vi lärt oss en del saker.

  • Petra får ALDRIG mer hålla i en karta. Efter flera timmars vandring upptäcker vi att hon har fört oss på hel håll i Budapest.
  • I Kroatien kom man inte fram med engelska utan man fick leta i hjärnförrådet efter sin skoltyska.
  • Den romantiska och mysigaste platsen finns vid vattnet i Berlin.
  • Man kan inte få tjeckisk vakt att skratta.
  • Den rödstreckade linjen i Berlins kartor är inte shoppingstråk utan var Berlinmuren gick. Det är en bra bit att gå om ni gör samma misstag som vi gjorde.
  • Vi behövde en bättre kamera.

                 

 


Av vilseimalmo - 25 november 2011 07:46

 
Av vilseimalmo - 23 november 2011 07:44

I veckan har jag börjar dekorera hemmet med blommor inför första advent så man inte står med allt i helgen.  


 

Enarna får stå i gamla syltburkar


 

Adventsljusstaken är inte riktigt klar än. Jag vill ha svenska äpplen som ger lite rött.


 

Mossträdet har jag skapat med mossa som jag har format med blomståltråd.  Jag vill inte att mina hyacinter ska få långa stjälkar så de får gotta sig under strutar av tidningspapper.


   

Min amarylisvas var för stor för min lök så jag fick fylla den med mosaikbitar.


Ovido - Quiz & Flashcards