vilse i malmö

Alla inlägg under december 2011

Av vilseimalmo - 28 december 2011 19:52

I år har jag och min sambo bestämt oss för att fira nyår bara vi två. Det har aldrig hänt under de sju åren vi har varit tillsammans. Vi ska lyxa till det med det bästa jag vet, skaldjur. Så idag har sambon fått åka runt hela Malmö för att beställa havskräftor, kungskrabba, krabbklor och färska räkor. Mums! Nu är det nästa fråga som behöver svar, vilken efterrätt?  Kanske en chokladcheescake?

Av vilseimalmo - 28 december 2011 09:34

Jag vill alltid skapa saker på mornarna eller sent på kvällen och det är alltid de tillfällen jag inte kan. På morgonen är det bara att klä på sig och gå till bussen och kvällarna kan jag inte vara uppe hur länge som helst eftersom huvudet får inte vara efter när jag står med kunder. Jag har hur mycket idéer som helst och det kittlas i fingrarna att få skapa men tyvärr räcker inte tiden till. Sån tur är att jag skapar på jobb. Hittade dessa fina påsar som man kanske skulle testa.

DIY Father's Day Shirt & Tie Gift Boxes

http://papercrave.com/diy-fathers-day-shirt-tie-gift-boxes/#comments



Av vilseimalmo - 24 december 2011 09:00

Jag älskar pandor och är pandafadder så i torsdags när jag var Erikshjälpen i Lund hittade jag en julklapp till mig själv som jag var tvungen att ge.

 


God Jul allesammans!

Av vilseimalmo - 23 december 2011 18:00

När jag arbetar gillar jag att sprida ut mig och ha organiserat stökigt, i andras ögon ser det ut som ett bombnedslag men jag har faktiskt full koll. Jag gillar att ha golvet som arbetsplats (NEJ skriker sjuksköterskan som gick igenom hållning när man arbetar) och igår hade jag sorterat du silvriga pärlor som jag skulle dekorera två elefantkuddar med. Något stressad var jag eftersom jag skulle ge dem i julklapp idag. Då kommer min älskade sambo och välter ut alla pärlor så han fick snällt sortera ut de silvriga igen plus i rätta former.

 


Jag hann inte bli klar med båda så fick sitta och sy den andra på bussen i morse

 

Av vilseimalmo - 23 december 2011 14:00

 

I år blev det dessa julkort som jag tillverkade när Petra och jag hade julkortspyssel.

 

Petra gjorde dessa jättefina kort.

Jul · Pyssel
Av vilseimalmo - 21 december 2011 17:00

Jag fick ett par fina skor av Gittan på min salong. Hon kunde inte använda dem längre så jag fick med glädje ta över dem. Jag tycker mönstret är så fint och jag ska passa på att använda dem på lördag.

 
Av vilseimalmo - 20 december 2011 17:00

Nu har jag äntligen fått mina tallrikar borrade till mitt kakfat. Nästa problem är att hitta några gummidelar som ska vara mellan tallrikarna och muttrarna så inte tallrikarna spricker. Förhoppningsvis hittar vi det i veckan så vi kan använda det på lördag och lägga upp allt julgodis.  

Av vilseimalmo - 19 december 2011 12:00

Söta Tuss har försökt gömma sig, nästan lite som E.T Tyvärr för henne hittade jag gömstället och var snabbt framme med kameran.


Rahja har hittat ett nytt favoritställe vid elementet och är lagom road att jag är framme med kameran

 


Ovido - Quiz & Flashcards