vilse i malmö

Alla inlägg under februari 2012

Av vilseimalmo - 29 februari 2012 22:24

Igår fick jag lite ledig tid efter en färgkurs så då passade jag på att baka lite. Behövde göra av med lite ingredienser som höll på att gå ut. Resultatet blev havrekakor med choklad.

 

Till ca 25 kakor:

150 g smör

2 dl socker

3 dl havregryn

2 dl vetemjöl

2 tsk bakpulver

100 g finhackad choklad


Rör socker och smör poröst. Blanda i resten av ingredienserna. Forma degen till bollar och lägg på en plåt med bakplåtspapper. Grädda i 175 grader i 20 min.

Av vilseimalmo - 28 februari 2012 21:36

Jag är så sugen på att göra om mitt hem. Sovrummet vill jag ha mer praktiskt, storarummet finare och köket mer pastelligt. Jag tänkte starta med köket för där kan jag hitta lite småsaker i pastell som kan göra stor skillnad.

 

(Jag hittar tyvärr inte var jag har hittat dessa bilder förutom rosorna som kommer från http://vitaranunkler.blogspot.com)

Av vilseimalmo - 27 februari 2012 07:33

 

Min kompis Petra ställer ofta upp på modellande åt mig. Den senaste i raden blev denna uppe till vänster. På Oscarsgalan kom Jennifer Lopez i en liknande frisyr. Tycker min kompis är lika snygg i sin.

Av vilseimalmo - 26 februari 2012 20:00

  Jag håller just nu på med en babymobil. Problemet är att mitt tygband tog slut och de i affären fattar inte vilken färg det är jag har använt. Antingen har jag lyckats få tag i ett fabriksfel på färgen eller så har de inte riktigt koll på vilka färger det är. Jag får gå dit på måndag igen och se om jag kan få dem att inse vilken färg det är jag letar efter.

Av vilseimalmo - 26 februari 2012 17:55

   

    

        

Idag ligger min sambo med kräksjukan vilket innebar att jag blev bannlyst från mina aktiviteter idag. Skulle ha njutit av brunch med några vänner men de vågade inte träffa mig. Så istället satt jag på balkongen med katterna och njöt i solen. Jag passade även på att göra lite olika smycken. Mitt mål är att använda upp det mesta av mina pärlor utan att köpa några nya. Jag har hur mycket som helst som jag har köpt utan att veta vad jag skulle göra med det. Nu är det dax att göra lite av det.

Av vilseimalmo - 22 februari 2012 07:54

Min sambo undrade om jag gillar grönt. Jag förstår inte riktigt vad han menar? Efter en liten shoppingtur i Lund kom jag hem med mycket grönt. Det var en perfekt shopping eftersom jag hade presentkort på allt.


 

Jag älskar ballerinaskor och gick tillbaka och köpte ett par blåa också. 99 kr på H&M.

Av vilseimalmo - 21 februari 2012 12:15

 

  Dessa pärlor hittade jag på panduros outlet och jag tycker de påminner om karameller som man åt när man var lite. Ibland känner man för att bita i dem.

Av vilseimalmo - 20 februari 2012 22:05

Folk säger alltid att man ska inte titta bakåt utan framåt. Man ska inte sakna det man kunde haft utan glädjas åt det man har. Men när man har dåliga dagar är det svårt att tänka så. Idag saknar jag min hobbylokal otroligt mycket. Den var perfekt. Man kunde komma iväg och jobba med sina hantverk och bara vara. Man störde inte någon och ingen störde mig. Problemet var tiden. Man har tyvärr inte tillräckligt med fritid att kunna ha tid att sitta där så mycket som man vill. Någon gång ska jag ta tillbaka den

Ovido - Quiz & Flashcards