vilse i malmö

Alla inlägg under september 2012

Av vilseimalmo - 30 september 2012 16:00

   


I somras när jag och min vän stod på loppis fyndade jag denna pärm med stenplattor för 5 kr. Dessa har tyvärr stått och samlat damm nu ett tag och jag längtar till jag kan använde dem i min inredning.

Av vilseimalmo - 30 september 2012 10:44

Igår var jag på second hand runda för att hitta kläder till kommande Mad men fest. Problemet var att jag inte hittade det som jag skulle ha utan andra saker.


 


Denna kjol fick följa med hem. Tanken är att jag ska sy om den men har flera idéer så får se vilken av dem det blir.


 


 


Mönstret tycker jag passar väldigt bra tillsammans med min favoritfärg just nu.


 


Eftersom jag hade lite svårt att hitta något så funderar jag på om jag ska sy denna klänning. Vi får se hur det slutar.

Av vilseimalmo - 21 september 2012 10:29

 


Paris var allt och lite till. Jag älskade staden och kommer med glädje åka tillbaka. Jag kan inte förstå att jag har stått vid Eiffeltornet!


 


En äkta parisbakelse fick åka ner i magen


 


Triumfbågen


 


Även crepes fick åka ner


 


Notre Dame. Tyvärr ville inte ringaren visa upp sig.


 


Macroner (makaroner enligt mig) var ett måste. Tycker egentligen inte om maränger men man fick ställa upp för laget och det var helt okej.


 


 

Av vilseimalmo - 10 september 2012 07:00


Idag är det min dag och den brukar börja ungefär som i klippet

Av vilseimalmo - 9 september 2012 13:00

karinasinspirationsblogg.se


 

komin.bloggproffs.se


 

londonportalen.se


 

humlebacken.blogg.se


 

http://jinge.se/mediekritik/ett-gammalt-hus.htm


 

lovisaochvendela.devote.se


   

http://www.svenskfast.se/


Jag har en förkärlek till Pippihus. Hus där olika delar sticker ut lite hur som helst. Det ska helst också vara ett renoveringsobjekt. Det har jag önskat mig sen jag lärde mig gå. Detta ämnet brukar vara känsligt i min familj eftersom de inte tror jag förstår hur mycket jobb det egentligen är och man inte blir klar över natten plus att det drar pengar. Det är ju sant men jag vill inte ge upp min dröm och nån gång ska den slå in för mig. Trisslott here I come

Av vilseimalmo - 9 september 2012 09:00

   


Jag är nu färdig med med mina servettringar som jag började med förra året. Jag glömde ta upp dem på listan jag ska göra klart under två veckor så därför gjorde jag så klart dem först (typiskt mig). De är super lätta att göra med hjälp av filt och mönster efter egen smak. Det ska synas att de är egen tillverkade så därför gör inte ojämnheter något.


     


För att de ska hålla formen under tiden som man inte använder dem så har jag trätt dem på toarullar som jag har målat vitt. Filt är lite känsligt eftersom det lätt kan bli skrynkligt.

Av vilseimalmo - 8 september 2012 13:00

 


Förra helgen skulle jag försöka göra en ombrefärgning. Tyvärr gick det snett och jag blev gråhårig. Hela veckan har jag försökt tvätta ur färgen med ett billigt schampo från Ica och lite har gått ut men det är fortfarande grått. Eftersom min kollega brände sönder mitt hår förra gången jag slingade mig så vågar jag inte avfärga topparna. Så idag får en annan kollega ta tag i mitt hår så får vi se hur resultatet blir.

Ovido - Quiz & Flashcards