vilse i malmö

Alla inlägg under oktober 2012

Av vilseimalmo - 20 oktober 2012 13:00

 


Jag fick faktiskt sytt på min klänning förra helgen. Jag hann komma en bra bit innan jag knäckte tvillingnålen som jag ska använda till kanterna. Förutom kanterna ska det fyllas med tyll så jag får upp volym på kjolen.

Av vilseimalmo - 20 oktober 2012 09:26

 


Min lingonsylt blev otroligt god. Den är kokad tillsammans med kanel och päron och passar därför bättre till gröt än köttbullar. Receptet hittar du HÄR.

Hur det blev med saften och gelén? Det smakar handduk! Den kommer inte nära och kära få smaka på.

Av vilseimalmo - 16 oktober 2012 12:00

 


Jag fick kli i fingrarna för att planera lite i helgen så jag åkte till blomsterhandeln och köpte hem lite höstiga blommor och pumpor. Under de få soliga timmarna fick blommorna lysa upp våran höst.


 

Av vilseimalmo - 15 oktober 2012 19:40

Tre måndagar i rad ser jag framemot TVkvällar med SVT. Torka inga tårar utan hanskar är en väldigt bra serie som handlar om när AIDS kom till Sverige. Ikväll kl 21.00 är det del två och jag ska sitta bänkad. P3 dokumentär har också en bra podd att ladda ner angående ämnet. Det är värt att uppmärksamma sjukdommen eftersom det känns som den fallit lite i glömska.


Bild från Aftonbladet

Av vilseimalmo - 15 oktober 2012 12:00

 


Mina katter i virkad version. Min mormor har varit snäll och virkat delarna till mig och så har jag sytt ihop dem. Mönster hittar ni HÄR. Rahja (grå) blev lite surare och förvirrad för det återspeglar hennes personlighet. Tuss (svart) är mer glad och sprallig. Visst är dem lika?


 

Av vilseimalmo - 14 oktober 2012 20:44

Denna helgen hade jag lovat mig själv att jag skulle sy färdigt min mad men klänning därför gjorde jag detta istället


 


Jag ställde mig och kokade vinbärsgele, lingon saft och lingonsylt.


 


Recepten hittade jag på Allt om mat och recept.nu.


 


Vi fick hur många burkar som helst med sylt och gele. Så efter ett smakprov senare i veckan kommer det delas ut till nära och kära om jag har lyckats.


 

Av vilseimalmo - 13 oktober 2012 15:00

 


När jag vill stänga ute världen så målar jag. Oftast målar jag inte något speciellt utan sitter bara och kladdar och stänger av alla tankar och beslut man måste göra. Köpte mig en ny skisspenna som jag skapade ugglan och svalorna med. Hjärtat är målat med vattenfärg.


 


 


 

Av vilseimalmo - 13 oktober 2012 09:27

 


När jag var i Paris fick detta torn följa med mig hem. En riktigt turistsouvenir men jag var tvungen. Den har fått bli en ringhållare åt mina favorit ringar.


 


Denna regniga dag drömmer jag mig tillbaka bland till mysiga caféer på Paris gator och lyssnar på La vie en rose.

Ovido - Quiz & Flashcards