vilse i malmö

Alla inlägg under juli 2011

Av vilseimalmo - 19 juli 2011 11:11

Idag är jag  uttråkad så jag har surfat runt lite och självklart har jag hittat lite som jag vill ha...Därför tänkte jag att man kanske kan önska sig lite sen när man fyller år men det är 2 månader dit.

  

Mintgrön kobratelefon har jag suktat efter i flera år men har aldrig blivit att jag har handlat en.

Olika tavlor. Flickan med telefonen är gjord av Liselotte Watkins och de två färgade tavlorna är gjorda av Stina Persson.

Böcker på hur man skapar uppsättningar, speciellt denna ovan med vintage frisyrer.

Av vilseimalmo - 18 juli 2011 09:36

Igår satt jag och tittade på Eat pray love med Julia Roberts och jag älskar hennes hår i filmen. Jag har nu bestämt mig för att låta håret växa för jag vill också kunna sätta upp det i fina uppsättningar

     

Av vilseimalmo - 17 juli 2011 20:24

         

Av vilseimalmo - 17 juli 2011 01:21

Eftersom jag råkade somna mitt på dagen sitter jag fortfarande klarvaken just nu. Därför har jag kunnat göra klart min lampa. Det var så kul att börja måla igen, känns som evigheter sen jag gjorde det.    

Det kommer inte bli denna skärm jag använder utan ska köpa en mindre.  

Av vilseimalmo - 13 juli 2011 19:35

Nu när man jobbar har man ganska mycket dötid vilket är lika med massa nya idéer. Jag hittade en lampa på loppis förra året och tanken var att jag skulle täcka den med mosaik och ge den till min syster men nu har jag ångrat mig. Så idag har jag suttit och dragit av all mosaik och slipat den ren igen och målat den vit. Vad det ska bli visar jag så fort den är klar :)

 

Av vilseimalmo - 11 juli 2011 16:33

  Idag har jag äntligen blivit klar med att dölja kattlådan. Sambon skruvade ihop bänken och systern målade och nu har jag fäst fast tyget, bra teamwork!

Av vilseimalmo - 10 juli 2011 20:12

Nu har jag sommarlov i 4 veckor vilket innebär att jag ska jobba i 4 veckor sen närmar det sig examen. Jag har massor med idéer som jag hade velat göra när jag är klar men man ska bara våga. I helgen har jag firat min mamma och min killkompis. Min mamma önskade sig en heldag med sina döttrar så vi startade dagen med brunch för hela familjen och åkte sedan i till stan för shoppning. På kvällen åkte jag ut till min kompis stuga för att fira hennes pojkväns födelsedag. Tyvärr fick jag avbryta kvällen eftersom jag har dragit på mig en förkylning så söndagen har jag bara legat däckad på soffan förutom när jag klippte av min systers kompis hår.

      

Av vilseimalmo - 3 juli 2011 17:24

På fredag har vi skolavslutning och går på 4 veckors ledighet (innebär man ska jobba i 4 veckor) och när vi kommer tillbaka är det träning inför examen. Man har lite panikångest i mellanåt men jag har bestämt mig att bara klara alla moment så jag inte stressar ihjäl mig. Jag insåg att håret har ändrats en hel del....

När jag började var jag extra ljusblond och långhårig.  

Det gick sedan över till mörkblont  

Sen blev det lite mörkare  

Därefter åkte håret av  

Sen fick jag för mig att lägga några slingor på hjässan  

Och nu är jag återigen blond som bilderna nedan visar  

Ovido - Quiz & Flashcards