vilse i malmö

Alla inlägg under september 2011

Av vilseimalmo - 11 september 2011 20:30

  Idag plockade jag de sista tomaterna. Hösten är kommen så nu är det dax att planera för julen. Jag har varit och handlat tyger som jag ska använda till min adventskalender.

 

Av vilseimalmo - 9 september 2011 08:52

Nu har julkatalogerna börjat komma och jag har börjat planera julsaker. Jag ÄLSKAR julen som de flesta som känner mig vet. Jag är sugen på att göra en adventskalernder men jag kan inte bestämma mig hur jag vill göra den, har massor med idéer.  

Jul · Pyssel
Av vilseimalmo - 8 september 2011 21:40

Jag vill bara tacka min sambo för han ställer upp för mig så mycket som han gör och står ut med mitt svängiga humör. Ibland får jag honom att tro att han bara gör fel men han lyckas bara trycka på fel knappar när jag är trött eller irriterad. Tack kära du för du har hjälpt mig det senaste året och kommande året.


Ps. jag skriver inte detta för jag fyller år om två dagar och jag vet att han inte har handlat min present än eftersom han brukar vara ute 5 min innan vi ska fira.

Av vilseimalmo - 7 september 2011 20:26

Folk frågar alltid var jag får min inspiration ifrån och det får jag från allt! Det kan vara från mönstret på en vattenmelon, tjejen framför mig i kön eller reklam på tv eller i tidningen. Jag får även inspiration från andra bloggar. Tidigare har jag inte läst bloggar men letar man hittar man verkligen bra bloggare. Här kommer några:

Livstil, pyssel och inredning:

Underbara Clara

Smink:

Linda

MakeupbyV

Bakning:

Sockerrus

Baktokig

Lite av allt:

Retroelephant

Emily

Emma

Vintageblomster


Tårtan jag testade på att baka hittar du här


Av vilseimalmo - 7 september 2011 20:16

På examen gjorde jag denna uppsättningen på min kära vän Petra.

     

Av vilseimalmo - 4 september 2011 16:06

      Idag har vi haft kalas för mig och min sambo med min släkt. Jag passade på att ge mig på något nytt att baka efter inspiration av en annan blogg, kommer snart lägga upp var jag hittade den. Jag behöver iaf lite mer övning men kul var det och gott.

Av vilseimalmo - 2 september 2011 12:09

Igår hade vi examensfest så vi fick våra betyg och jag fick reda på att jag var klass tvåa och fick 3000 kr att handla produkter eller gå kurs för. Jag kunde även passa på att använda min lilla hatt som jag fyndade i Danmark förra året. Middagen var på Lemongrass och jag har nog aldrig ätit så god mat ute innan. Åååh super gott!  

Jag har färgat om min kreativa modell men hann ta några bilder på henne som jag gjorde på examenproven

    Så här såg hon ut innan jag började:

   

Ovido - Quiz & Flashcards