vilse i malmö

Alla inlägg under november 2011

Av vilseimalmo - 18 november 2011 07:14

Igår fick jag naglarna fixade. Jag ville inte bygga på mina naglar eftersom jag kan inte arbeta med för långa naglar och mina naturliga naglar är långa i sig själv. Därför har jag valt att testa Shellack som är ett nagellack som härdar i UV ljus och håller till nageln växer ut. Detta passar mig perfekt eftersom jag har händerna i vatten en hel del och arbetar med så mycket pill att ett vanligt nagellack lossnar snabbt.

 

Av vilseimalmo - 16 november 2011 21:45

Idag firade vi min morfar och jag skulle vara snäll och tillverka marmeladgodis. Som de flesta vet så ser detta godis ut så här:

(bild från hittarecept.se)

Med min fina skicklighet att tillverka godiset blev resultatet så här:

 

  Så jag fick snabbt sticka iväg på lunchen och köpa bortagjod marmelad. Sen visade sig att det var mormor som gillade marmeladgodis och inte morfar.

Av vilseimalmo - 15 november 2011 08:16

Detta Tyget köpte jag förra året och hittade det när jag städade. Av två meter tyg fick jag ut flera grytlappar, 2 st grytvantar, ett förkläder, en lång löpare och julstrumpor till min julkalender. Allt ska självklart användas till jul. Nu ska det bakas julgodis och kakor!


Av vilseimalmo - 13 november 2011 20:59

Idag har varit en effektiv dag. Gång med Petra i skogen för att samla lite kottar och annat fint till juldekoration, tvättat, städat, sorterat papper till revisor, fixat bilder till tavelvägg och gjutit tomteljus. Nu närmar sig första advent så nästa helg ska mamma och jag sätt ihop alla blomster- och ljusarrangemang. Mina tomteljus är tänkt att användas då.

 

Jul · Pyssel
Av vilseimalmo - 11 november 2011 07:32

  Det finns nästan inget som är så gott som kronärtskocka. Mycket bättre än fredagsgodis

Av vilseimalmo - 8 november 2011 21:00

Förra helgen var det dax för halloweenfest. En kräkande pumpa fick pryda bordet. Jag klädde ut mig till corpse bride efter inspiration från Lindas sminkblogg och till niclas hade jag sytt upp cookie monsterdräkt.      

Av vilseimalmo - 6 november 2011 22:09

Idag avnjöt jag och min sambo en dag på spa i Ystad som vi fick i present förra året när vi hade 25 årsfest. I paketet ingick varsin behandling och jag tyckte vi kunde njuta av massage och bokade klassisk massage. Det gjorde ont!! Men efter det njöt vi i varma pooler utomhus och tittade på den vackra utsikten.

   

Bilder från Saltsjöbadets hemsida

Ovido - Quiz & Flashcards