vilse i malmö

Alla inlägg under december 2011

Mys

Av vilseimalmo - 18 december 2011 22:00

Jag håller på att planera hur min nya hörna ska se ut efter jag har tagit bort mitt skrivbord. Jag vill gärna ha en jordglobslampa hittat på second hand men hittar ingen som är som jag vill ha den. Nästa problem är sambon som tycker en sådan lampa är väldigt ful och inte vill att jag tar hem en. Just nu njuter jag av levande ljus istället och min ängel som morfar har gett mig.

 
Av vilseimalmo - 18 december 2011 20:39

Idag har varit en riktigt effektiv dag. Mormor, mamma och jag har lagat köttbullarna vi ska ha på julafton, klippt sambon och Christina, rivit mitt skrivbord och rensat gardroben för att få in alla pysselsaker, storstädat, handlat tyg till de sista julklapparna som jag ska tillverka, osv. Nu ska jag försöka njuta i soffan med en film och popcorn. Sambon fick äran att tända fjärde ljuset idag.  


Idag föll den första snön över Malmö som jag har sett. Tyvärr gick det snabbt över till regn

 

Av vilseimalmo - 12 december 2011 20:18

Igår hade vi bakdag hemma hos mormor så nu är julkakorna och godiset klart inför julafton. Vi hade en jätte mysig dag tillsammans och förhoppningsvis kommer vi fortsätta med detta kommande jular.

 

Min söta snigellussebulle


 

Min systers fina lussebulle

 

Mina skurna pepparkakor blev lite misslyckade. Kanelen räckte inte och jag fick med mig kardemumma istället för nejlikor så man kan kalla den skurna ingefärskakor

 

Klenäter

 

Saffransskorpor

 

Dagens arbete

 

Alla arbetarna

Av vilseimalmo - 11 december 2011 20:38

Idag såg jag sista personen som skulle tolkas i Så mycket bättre på tv4. Det var Mikael Wiehes dag och jag måste säga att det var svårt att hålla tårarna tillbaka när han berättade om sin relation med Björn Afzelius och låten han skrev till honom. 'Den jag kunde va' fick mig att tänka på min bästa vän som betyder så mycket för mig. Hon är alltid där för mig och vi har hittat på så mycket ihop. För henne kan jag berätta allt utan att hon dömmer mig oavsett om hon håller med eller inte. Ibland behöver vi inte ens berätta hur vi känner för vi kan känna av det hos varandra. Hon får mig att kämpa och inte ge upp fast jag kan bli arg på henne, men hon bryr sig inte för hon vet att jag inte kan vara arg på henne länge och att jag blir tacksam att höra sanningen (ibland :P). Vi har lovat att alltid vara vid varandras sida oavsett vad som händer i livet och jag är så tacksam att jag har hittat henne. I vår framtid ska vi bo grannar på landet och fira jul ihop med våra familjer och bara hitta på en massa skoj. Puss på dig och någon gång i framtiden ska jag också skriva en låt till dig fastän du tycker jag sjunger som en kråka.

Av vilseimalmo - 7 december 2011 07:26

Igår satt jag och Petra och skapade årets julkort. Tyckte vi lyckades väldigt bra i år. Bilder på detta tänker jag inte lägga upp förrän vi har skickat dem eftersom jag vill inte avslöja för dem lyckliga som ska få det vad vi har gjort. Vi hade så roligt att vi glömde bort tiden så det var inte så lätt att stiga upp idag.

Jul · Pyssel
Av vilseimalmo - 5 december 2011 12:15

  Mosaikkrukan gjorde jag till min försäljning förra året men egentligen vill jag inte sälja den för jag fastnade själv för den. Vad min underbara mamma gjorde då var att köpa den när jag inte var där och gav den till min i julklapp.

Jul · Mosaik · Pyssel
Av vilseimalmo - 5 december 2011 07:39

Söndagen spenderade jag och min familj på en julrunda. Vi besökte bland annat Katrinetorp- och kronetorpsmöllans julmarknad.  

                 

Jul
Ovido - Quiz & Flashcards