vilse i malmö

Alla inlägg under april 2012

Av vilseimalmo - 11 april 2012 12:00

  Det är många i min umgängeskrets som har eller ska få barn så jag passade på att sy en kanin till ett av barnen. Tyget fick jag av mamma som hon har haft som gardin för evighet sen.

Av vilseimalmo - 10 april 2012 12:00

 

  Jag behövde lite småkrukor till mina odlingar och tog några koncervburkar och limmade på olika servetter. De i pastellfärger ska få stå i köket och övriga på balkongen.

Av vilseimalmo - 9 april 2012 13:00

  Arbetet går långsamt framåt

Av vilseimalmo - 9 april 2012 08:15

   När jag bodde i min lägenhet hittade jag denna tavla stående ute vid våra sopor. Jag blev förälskad direkt. Den är så enkel, färgglad och förvirrande. Den fick följa med hem till min lägenhet. När jag storstädade häromdagen hittade jag den igen och nu får den stå på soffan på balkongen med minibelysning uppe på. Min sambo hatar den.  

Av vilseimalmo - 8 april 2012 15:00

När jag stod och planterade mina blommor på balkongen passade jag och katterna på att njuta av solen och hade fönstert öppet. Då kommer ett äldre par fram och undrade var mina katter var för varje dag brukar de gå förbi vid den tiden och hälsa på dem. De sitter alltid där vid den tiden eftersom det är då min sambo brukar komma hem. De blev väldigt glada när de fick klappa katterna och få reda på deras namn. Tur man kan göra någon glad så lätt.

 

  
Av vilseimalmo - 8 april 2012 12:00

  Jag testade mig på att färga ägg med rödbetor. Jag delade rödbetorna och la i en kastrull och tillsatte vatten och vinäger. Äggen hade jag tömt på innehåll och virat gummiband om sen lät jag allt koka en stund i vattnet. För att inte linjerna skulle bli för skarpa tog jag av gummibandet och la tillbaka äggen och lät koka en liten stund så blev det inte för stora kontraster.

Av vilseimalmo - 8 april 2012 07:56

 

  Påsken har aldrig varit något speciellt som vi har firat de sista åren så därför äter vi heller inte påskmat. Förr firade vi ofta påsken uppe i Småland där vi hade en stuga men när den såldes slutade vi fira. Igår spenderade jag kvällen med sambon, Petra och hennes sambo. Vi tillagade paella som är spansk pytt i panna. Till efterrätt hade jag bakat en av de godaste efterrätter som finns, vit chokladcheescake. Den är hur enkel som helst att göra.

Av vilseimalmo - 4 april 2012 11:00

  Dessa fina påskägg fick jag av mor min. Jag vet inte var de kommer ifrån men vacker dekoration kommer det bli på balkongen.

Ovido - Quiz & Flashcards